Jeśli do tej pory wydawało Ci się, że takie tablice posiadają tylko firmy i znane marki, a Ty nie musisz jej mieć to najwyższa pora, aby wyprowadzić Cię z tego błędu! Bez względu na to, czy tylko prowadzisz bloga hobbystycznie, czy zamierzasz na nim opierać współprace barterowe, czy może chcesz budować swoją markę - niezależnie od Twojej sytuacji, taka nawet uproszczona tablica stylu będzie Ci ogromną pomocą w budowaniu wizerunku i rozpoznawalności swoich miejsc w sieci.
Dlaczego powinnaś posiadać tablicę stylu swojej marki?
1. Unikniesz zastanawiania się każdorazowo przy próbie stworzenia czegoś
Prędzej czy później przyjdzie taki czas, kiedy będziesz chciała zrobić grafikę na social media/banner/mini e-booka, czy cokolwiek, co wymaga jakiejkolwiek minimalnej oprawy graficznej. Jeśli jeszcze tego nie doświadczyłaś, to zapewne wkrótce Cię to dopadnie - takie już są uroki "bycia online". Chyba nie chcesz wtedy załamać się możliwością kombinacji fontów, kolorów, znaków? Grafika ma spełniać swoje zadanie - być atrakcyjna, przyjemna dla oka. I tyle - jej stworzenie powinno być krótkie i przyjemne, bez dłuższego zastanawiania się. Dzięki takiej tablicy nie musisz się zastanawiać, sięgasz do niej i wybierasz swoje ustalone wcześniej kolory i fonty. Proste, prawda?
2. Zaoszczędzisz mnóstwo czasu
Uwierz mi, każdorazowo przy tworzeniu jednej takiej grafiki możesz spędzić nawet godziny, jeśli nie zdecydujesz się na konkretny styl - raz, a porządnie. Chyba lepiej już w końcu się zdecydować i do tego więcej nie wracać, prawda? Jestem pewna, że cenisz sobie swój wolny czas. Potraktuj to więc jak inwestycję - ta tablica naprawdę zaoszczędzi Ci mnóstwo czasu!
3. Skończą się Twoje problemy z brakiem spójności
Jeśli do tej pory Twoje miejsca w sieci były "z różnych parafii", bo publikowałaś w nich takie elementy graficzne, jakie udało Ci się stworzyć pod wpływem chwili i swojego "widzimisię", to dzięki takiej tablicy raz na zawsze z tym skończysz i wreszcie zapanujesz nad spójnym wizualnie komunikatem tego, co w sieci robisz. Dzięki temu wszystko będzie do siebie pasować, zacznie tworzyć przemyślany styl.
4. W końcu będziesz rozpoznawalna
Bo tak już jest, że ludzkie oko lubi ładne rzeczy i atrakcyjne, przemyślane wizualnie komunikaty zapamięta prędzej, niż mózg zapamięta skomplikowany adres bloga. Jeśli chcesz pozostać w pamięci swoich odbiorców na dłużej, chcesz, by Cię kojarzyli i rozpoznawali od pierwszych odwiedzin, to właśnie to jest odpowiednia droga, aby tego dokonać! Trzymanie się jednego stylu, utrwalonego na takiej tablicy, to zdecydowanie dobry krok w stronę rozpoznawalności :)
5. To, co robisz, będzie wyglądać profesjonalnie - będziesz traktowana poważnie
Nie jak osoba, która robi coś hobbystycznie i raczej z przypadku, "tak jak jej wyjdzie", ale jak osoba, która ma przemyślaną strategię, dokładnie wie, czego chce i ten plan realizuje. Konsekwencja w trzymaniu się swojego stylu, przemyślanego, bijąca ze wszystkich Twoich miejsc w sieci (strony i social mediów) jest najlepszym komunikatem do podświadomości Twoich odbiorców, by postrzegali Cię jako kogoś, kto zna się na rzeczy :)
Co powinno się znajdować w tablicy stylu marki?
Lista wcale nie jest kosmicznie długa. W sieci pod hasłem "brand style guide" (bo tak się to nazywa w języku angielskim) znajdziesz mnóstwo skomplikowanych i obszernych tablic, ale to wcale nie oznacza, że czegoś aż tak dużego potrzebujesz. Wystarczy Ci, że wstawisz tam swoje logo (ewentualnie wersje alternatywne), przykłady wybranych przez siebie fontów (dosłownie 3 wystarczą), kilka kolorów i przykładowych zdjęć, które będą symbolizować klimat, jaki masz trzymać np. na swojej stronie (czyli w jakim "duchu" będziesz dodawać kolejne zdjęcia - automatycznie patrząc na tablicę będziesz szukać podobnych). I to wszystko! Pracochłonne? No pewnie, że nie, a ile ułatwia!!!
Przekonana? To stwórz swoją tablicę już dziś!
Mam nadzieję, że nie będziesz dłużej zwlekać z wyborem elementów Twojego stylu!
Brak komentarzy